مقالات و اخبار

رویدادها قلب تپنده اکوسیستم نوآوری / لزوم ایفای نقش تمام اعضای اکوسیستم در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲؛ مهدی عظیمیان در رویداد «رینوتاک ۲۰۲۲» نخستین رویداد فناورانه دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با بیان اینکه این رویداد فرصت خوبی بود تا با اکوسیستم نوآوری و فناوری تبریز اشنا شود، گفت: جریان توسعه اکوسیستم با برگزاری رویداد ها زنده است و هر چیزی که منجر به رشد اکوسیستم می شود از دل این رویداد ها بیرون می آید.

 وی با بیان اینکه رویدادهای فناورانه که در حاشیه نمایشگاه ها برگزار می شود و چه رویدادهای کارآفرینان هفتگی قلب تپنده اکوسیستم هستند، افزود: این رویدادها به شبکه سازی، انتقال تجربه، دانش و مهارت کمک می کنند.

 رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس اضافه کرد: اکوسیستم نوآوری و فناوری شبکه ای بهم پیوسته از اجزای مختلفی است که همواره در ارتقای سرمایه انسانی و توسعه اقتصاد دانش بنیان نقش ایفا می کند.

وی با اشاره به نقش صنعت در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری و فناوری، گفت: صنعت آنگونه که باید، درگیر این زیست بوم نشده است و با ادبیات نوآوری بیگانه هستند و در آذربایجان شرقی که به عنوان استانی صنعتی شناخته می شود به این موضوع باید اهمیت بیشتری داد.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: رینوتکس می تواند مترقی ایفای نقش رویداد ها در آذربایجان شرقی باشد که این امر نیازمند مشارکت تمام اعضای اکوسیستم است.

وی با بیان اینکه رینوتکس باید تلاش کند فعالیت خود را در سطح منطقه ای و شمالغرب تقویت کند، افزود: نمایشگاه باید در طول سال زنده باشد و با رویدادهای جانبی فعالیت خود را ادامه دهد.

مهدی عظیمیان اضافه کرد: هنوز جا دارد که اعضای مختلف اکوسیستم چه در سطح منطقه ای و چه در سطح کشور با رینوتکس اشنا شوند و در اجرای آن دخیل شوند و برگزار کنندگان رویدادهای کارآفرینی نقش آفرینی بخش های خصوصی و دیگر اعضای اکوسیستم در این امر بی تاثیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه ماحصل این همکاری ها می تواند جریان منظمی برای توسعه اکوسیستم باشد، ادامه داد: ترویج استان های همجوار به همکاری و توسعه می تواند یکی از اهداف و چشم اندازهای رینوتکس باشد چرا که جای خالی برندینگ در عنوان نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس دیده می شود و بهتر است یک ویژگی خاص و ظرفیت استان شناسایی و برنامه ریزی شود تا اساس رینوتکس شکل گیرد. 

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس به لزوم تعیین نحوه ارتباط و گفتمان بخش دولتی، خصوصی و اعضای دیگر اکوسیستم در رینوتکس تاکید کرد و گفت: تبریز ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلف علمی و فناوری دارد.

کد مطلب : 944  |   تاریخ انتشار: پنجشنبه, مهر 14, 1401

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟