مقالات و اخبار

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی:نقش اساسی منطقه ویژه علم و فناوری، درهم تنیدن دان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی، منطقه ویژه علم و فناوری را یکی از سازوکارهای اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: نقش اساسی این منطقه، درهم تنیدن دانشگاه‌ها، کسب‌وکارها و بخش دولتی است.

کد مطلب : 835  |   تاریخ انتشار: پنجشنبه, تير 26, 1399

حمیدرضا قاسم‌زاده در نخستین جلسه هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، هدف از ایجاد این منطقه را تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: این منطقه یک منطقه اقتصادی با مدیریت متمرکز و ساختار حقوقی خاص است که شامل دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت‌های تولیدی، سرمایه‌های مخاطره‌پذیر، زیرساخت‌های فیزیکی و نیروی انسانی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری یک سامانه نوآور منطقه‌ای مبتنی بر بخش کسب‌وکار، بخش دانش و خلاقیت و بخش دولتی است، افزود: شرکت‌های فناورپایه، سازمان‌های آموزشی، شرکت‌های تأمین مالی و سیاست‌ها و مقررات عمومی می‌توانند به تحقق اهداف این منطقه کمک کنند.
 
جانشین استاندار در هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای احیای توان اقتصادی در شرایط پس از بحران، رشد پایدار و هوشمند برپایه مناطق یک ضرورت است، افزود: تمرکز سرمایه‌گذاری در پژوهش، نوآوری و کارآفرینی نیز در این راستا الزامی است.
 
وی با اشاره به تأسیس سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی، وظیفه این سازمان را مطالعه، مدیریت و توسعه منطقه ویژه عنوان کرد و گفت: تدوین برنامه راهبردی و شاخص‌های ارزیابی آن از دیگر وظایف این سازمان است.
 
قاسم‌زاده، هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری را یکی از ارکان این منطقه خواند و گفت: این هیأت متشکل از استاندار به عنوان رئیس، دو نفر از معاونان استاندار، دو نفر از رؤسای سازمان‌های دولتی، دو نفر از رؤسای دانشگاه‌ها، رئیس پارک علم و فناوری، نمایندگان وزارت ارتباطات و وزارت دفاع، سه نفر از مدیران بخش تولید و خدمات و یک نفر از اساتید دانشگاه به انتخاب استاندار است.
 
وی افزود: دبیر سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری نیز به عنوان دبیر هیأت اجرایی منصوب می‌شود و جلسات این هیأت هر دو ماه یک بار تشکیل خواهد شد.
 
دبیر هیأت اجرایی و مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: این سازمان با تدبیر شورای عالی عتف و با سهامداری 5 دانشگاه برتر منطقه تشکیل شد و وظیفه آن انجام مأموریت‌های هیأت اجرایی است.
 
سعید غریب خواجه با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری از سال‌های گذشته کارهای زیادی را انجام داده و کارهای زیادی هم انجام نداده، افزود: با شکل‌گیری سازمان عامل استقرار و توسعه، ماموریت‌های منطقه ویژه علم و فناوری بهتر از قبل انجام خواهد شد.
 
وی، تجاری‌سازی و فروش محصولات دانش‌بنیان را یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری عنوان کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم با شرکت‌کنندگان دوره‌های مختلف نمایشگاه رینوتکس ارتباط بگیریم و فراتر از مجاری رسمی به آنها کمک کنیم.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟