مقالات و اخبار

از فناوران برگزیده استان در سال 1399 طی مراسمی در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تجلیل شد

کد مطلب : 895  |   تاریخ انتشار: چهارشنبه, اسفند 27, 1399

مراسم تجلیل از فناوران برتر استان آذربایجان شرقی، روز سه شنبه 26 اسفند ماه 1399 با حضور استاندار آذربایجان شرقی ، مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم،  جمعی از روسای دانشگاه های استان، مدیران صنایع و فناوران مستقر در پارک، در محل سالن همایش مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد.
در این مراسم از شرکت های فناور و فعالان برگزیده پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی،  فناوران برتر دانشگاه های استان، مدیران و کارشناسان برتر مراکز رشد وابسته به پارک و همچنین از صنایع و سازمانهای حامی فناوران استان قدردانی و تجلیل شد. 
استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم بر ضرورت توجه به آینده پژوهی و نیازهای آینده جامعه و تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت تاکید کرد .دکتر پورمحمدی با بیان اینکه با وجود تحریم های شدید بالندگی و بلوغ خوبی در عرصه علم و فناوری در سه سال گذشته صورت گرفته است افزود، تحریم ها نشان داد اگر به خودمان اتکا کنیم و تلاش کنیم موفق می شویم.
دکتر کشمیری مدیرکل دفترسیاست گذاری و  برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، از فناوران به عنوان ارزشمندترین نسل کشور نام برد و تاکید کرد: باید زمینه رشد این سرمایه ها را فراهم کنیم.
 قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در این مراسم با تاکید براینکه تغییر  نگاه در کارکرد موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها یک اصل اجتناب‌ناپذیر است ، افزود:   تغییر در کارکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی  سبب تبلور صنعت در دانشگاه ها می‌شودو با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.
دکتر کشمیری با بیان اینکه مراکز علم و فناوری مانند پارک‌ها و مراکز رشد می‌توانند به رویای کاربردی پژوهش‌های علمی جامه عمل بپوشانند، گفت:  دانشگاه‌ها زمانی می‌توانند از کارآفرینی حرف بزنند که تمام ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری آن‌ها در خدمت نظام کارآفرینی باشد.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای پژوهش و فناوری پارک های علم و فناوری استانها قابل تقدیر و خرسندی است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان در این پارک ها  به خوبی  نقش مهم خود را ایفا کرده اندو با تبدیل دانش به ثروت عقب ماندگی ها را جبران کرده و تلاش بیش از پیش همچنان ضروری است.
دکتر واعظی رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد پارک در سال 1399 ارائه نمود و  شاخصهای رشد و توسعه پارک در سال 1399 را در مقایسه با سال های گذشته بررسی کرد. 
رئیس پارک علم و فن آوری استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری گفت:بسیاری از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  توانستند محصولات فناورانه خود را  در داخل و خارج از کشور به فروش برسانند.
دکتر واعظی افزود: با کمک رسانه ها و صداوسیما توانستیم خدمات پارک علم و فناوری را به مردم استان اطلاع رسانی بکنیم و تمامی افراد استان که ایده فناوانه نو و اراده برای تولید و تجاری سازی آن محصول داشته باشند می توانند از حمایت های پارک علم و فناوری برخوردار شوند. به گفته وی   1651  نفر در شرکت های مستقر در پارک مشغول به کار هستند  که بسیاری از آنان از تحصیلات تکمیلی برخوردار هستند و در سالجاری گردش مالی شرکت های مستقر به 3621 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار 325 شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناری آذربایجان شرقی  اظهار کرد: در سالجاری 537 ایده جدید متقاضی  استقرار در پارک بودند.
واعظی گفت:پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم اکنون در لیست تامین کنندگان (vendor list) مجموعه های بزرگ صنعتی قرار دارد که از این طریق عقد قرارداد فروش محصول فناورانه برای شرکت های فناور مستقر فراهم شده است.
رییس پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی بیان کرد: با اخذ مجوز صندوق پژوهش  و فناوری استان و استقرار کارگزار ارزیاب شرکت های دانش بنیان  در استان در سالجاری شرکت های فناور با سرعت و مقدار مبلغ  بیشتر از  حمایت های تسهیلاتی برخوردار خواهند شد.
مدیرکل دفترسیاست گذاری و  برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در حاشیه این مراسم ضمن بازدید از برخی محصولات منتخب شرکت های مستقر در پارک، از سامانه انتقال فناوری، سامانه نیازمندی های فناوری صنایع و سازمانها و سامانه جامع  پیشنهادات  پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی رونمایی کرد.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟