مقالات و اخبار

بررسی نیازهای فناورانه سازمان قطار شهری تبریز و حومه

کد مطلب : 883  |   تاریخ انتشار: سه شنبه, بهمن 07, 1399

به گزارش روابط عمومی سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در جلسه بررسی نیاز های ارائه شده در هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس 2020، غریب خواجه مدیرعامل سازمان ضمن قدرددانی از حضور این سازمان در نمایشگاه عنوان کرد: در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، دانشگاه­ها  و مناطق ویژه بصورت جدی در حال تلاش برای تجاری سازی فناوری هستند.

وی ادامه داد: امروزه از 5600 شرکت دانش بنیان موجود در کشور، تنها 168 شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی مستقر است که اکثریت آنها نیز نیمه فعال هستند.

غریب خواجه در ادامه گفت: با توجه به هدف برگزاری نمایشگاه که توسعه تجاری سازی است، امید است با همکاری سازمان های موجود در تبریز بتوانیم به این امر مهم دست یابیم.

در ادامه غفاری فناور حاضر در نمایشگاه با ارائه توضیحاتی در خصوص طرح ارائه شده بیان کرد: دو نیاز ارائه شده از سوی سازمان قطار شهری الکتروموتورهای فن های تهویه و باتری های نیکل و کادمیوم با توجه به زمینه فعالیت شرکت میتوانند دانش فنی تولید این محصولات را در اختیار این سازمان قرار دهند.

ارمغان مسئول فنی مکانیک سازمان قطار شهری: فن های مورد استفاده در مترو ظرفیت بالایی دارند و برگشت پذیرند و راندمان 90 درصد دارند. این فن ها حداقل یک ساعت باید دمای 150 درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. طراحی هایی در داخل کشور انجام شده ولی در زمینه تولید هنوز کار خاصی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شرکت­های تولید کننده از جنبه اقتصادی به موضوع می نگرند و تیراژ بالای تولید و سودآوری برایشان مهم است و برای تولید این الکتروموتورها بایستی از لحاظ اقتصادی توجیه منطقی وجود داشته باشد. از طرفی شاید مشکل نداشتن دانش فنی باشد که این موضوع باید بررسی شود.

آقای دهقان زاده مسئول فنی برق سازمان قطار شهری اظهارداشت: برخی شرکت ها توان تولید کادمیوم را دارند اما متاسفانه دانش فنی ندارند و با توجه به توانایی شرکت اگر بتوانند دانش فنی را در اختیار این تولید کننده قرار دهند مشکلات تولید در این خصوص حل می شود.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟